Rower szosowy – sklep rowerowy online Dolata Rowery
Rower szosowy to model jednośladu, dedykowany do bardzo szybkiej jazdy po drogach asfaltowych. Wykorzystywany jest przez kolarzy, startujących w wyścigach kolarstwa szosowego. Ze wzglądu na swoje przeznaczenie ma specyficzną aerodynamiczną konstrukcję i niską wagę. Jakie rowery szosowe możemy kupić w sklepie rowerowym?Ile kosztuje dobry rower szosowy?
Rower, rowerowi nie równy, a wszystko zależy od budżetu jakim dysponujemy. Rower szosowy możemy zakupić od 2000 do 12000 zł, a jego cena zależy od materiałów z jakich został wykonany oraz jakości osprzętu. Dlatego nie kupisz roweru szosowego za 3000 zł, który będzie miał taką samą specyfikację, jak ten za 10000 zł.Oczywistym jest, że osoba dopiero zaczynająca przygodę z kolarstwem szosowym, nie wyda na pierwszą kolarzówkę 6-10 tysięcy. Natomiast zawodowych kolarzy szosowych interesuje najwyższej jakości sprzęt, który wytrzyma wielogodzinne treningi i nie zawiedzie podczas zawodów sportowych.Wniosek jest jeden, początkujący rowerzyści z pewnością szukają w miarę dobrego i taniego roweru szosowego na start. Zawodowcy postawią na niezawodność i najwyższą jakość, sięgając po najnowszą technologię, która niestety kosztuje krocie.Pierwsza kolarzówka – jak wybrać rower szosowy?
Rower – jak wybrać? Oto nieśmiertelne pytanie każdego rowerzysty. Przy rowerach szosowych najważniejszym parametrem jest długość nóg kolarza, a nie wzrost! To właśnie na tej podstawie dobieramy rozmiar ramy naszego jednośladu. Ważne jest, aby poprawnie wykonać pomiar. Pamiętaj, że długość nogi mierzymy po wewnętrznej stronie: od kroku do śródstopia.Dlaczego przy wyborze roweru szosowego to długość nogi ma znaczenie, a nie wzrost?
Wynika to z faktu, że osoby o tym samym wzroście mogą mieć inną długość nóg. Natomiast przy kolarstwie szosowym różnica pomiędzy np. rowerem 20 a 21 calowym, jest mocno odczuwalna. Rowery szosowe to specjalistyczne jednoślady, które nie są tanie. Osiąganie zawrotnych prędkości, wymaga pełnej kontroli nad kolarzówką. Kupienie wygodnego roweru szosowego, zapewni nam nie tylko komfort jazdy, ale również zwiększy bezpieczeństwo. Jeżeli jesteś na granicy rozmiaru, warto udać się do sklepu rowerowego i zrobić przymiarkę.Coraz więcej producentów rowerów szosowych decyduje się na przyporządkowanie długości nóg rowerzysty w tabeli rozmiarów ram rowerów. Takie rozwiązanie, znacznie ułatwia nam zadanie, jednak nie zawsze jest tak kolorowo. Niestety dość często musimy długość naszej nogi pomnożyć przez 0,67, a następnie otrzymany wynik podzielić przez 2,54, aby przeliczyć cm na cale.Kolarzówka: rama roweru – jak wybrać?
Rower szosowy z aluminium jest tańszy, natomiast ramy karbonowe są lżejsze, ale jednocześnie podnoszą cenę jednośladu. Początkujący rowerzyści szosowi z mocno ograniczonym budżetem, muszą uważać, aby upewnić się, że rower nie posiada stalowej ramy. Przy wyborze kolarzówki szczególnym parametrem jest waga roweru, a stalowa konstrukcja jest za ciężka. Karbon to najlepszy wybór, jednak aluminium również jest wystarczająco lekkie i dość wytrzymałe.Osoby początkujące, które kupują pierwszą kolarzówkę, śmiało mogą zainwestować w model z aluminiową ramą. Jednak zawsze zwracaj uwagę na wagę roweru szosowego. Nowoczesna technologia w metalurgii pozwala na tworzenie lżejszych ram aluminiowych, jednocześnie zachowując ich wytrzymałość i sztywność.Koła i hamulce roweru – jak wybrać?
Na wagę roweru szosowego wpływa nie tylko rama, ale również pozostały osprzęt. Początkujący rowerzyści szosowi, mogą być zaskoczeni, jak bardzo zmieniają ciężar roweru hamulce tarczowe! Choć posiadają dużą siłę hamowania i sprawdzają się w trudnych warunkach atmosferycznych, to niestety są bardzo ciężkie. Ponad 2 razy lżejsze są hamulce Dual Pivot, które nieco gorzej radzą sobie podczas gorszych warunków pogodowych.Słów kilka o kołach i oponach w rowerze szosowym
Warto również zwrócić uwagę na koła i opony. Najbardziej preferowanym rozmiarem są 28 calowe koła, które sprzyjają osiąganiu większych prędkości na rowerze szosowym. Jednak nie sprawdzą się dla niskich rowerzystów, którzy powinni zdecydować się na nieco mniejszy rozmiar. Natomiast opony powinny być wąskie i gładkie.W wyścigach kolarskich używane są opony od 23 do nawet 28 mm szerokości. Kolejną kwestią, na którą warto zwrócić uwagę, to czy opony są drutowane (cięższe i tańsze), czy zwijane (lżejsze i droższe). Jeżeli budżet jakim dysponujemy pozwala nam na drugą opcję, to warto się na nią zdecydować. Jednak dla początkujących kolarzy, pierwsze rozwiązanie również będzie odpowiednie.